Suzuki Jimny

Suzuki Jimny – zaprojektowany jako niewielkie auto terenowe o zwiększonych możliwościach pokonywania ciężkiego terenu. Zaprezentowano go po raz pierwszy w roku 1998, a do sprzedaży wszedł już w roku następnym. Jako bezpośredni następca modelu Samurai cechuje się nietypowymi rozmiarami jak na samochód terenowy, ale to właśnie dzięki nim sprawdza się znakomicie nawet w najcięższych warunkach.

Kolejnym zaskoczeniem, obok nietypowych rozmiarów tego samochodu terenowego, są jednostki napędowe w nim stosowane. Pojemności są ściśle dopasowane do rozmiarów auta, a mianowicie jest ono napędzane przez silniki benzynowe o pojemności 0.7 i 12V Turbo (64 KM), 1.3 16V (80 KM), 1.3 i 16V (85 KM), 1.3 i 16V (80 KM), oraz wysokoprężne silniki diesla: 1.3 DDiS 4X4 (70 KM), 1.5 TD (86 KM) .

Jak widać stosowane w tym modelu jednostki napędowe znacznie odbiegają pojemności i mocą od innych aut terenowych, ale doskonale się sprawdzają jeśli weźmie się pod uwagę rozmiary i masę samochodu. Są przy tym bardziej oszczędne niż ich więksi kuzyni, którzy napędzają pełnowymiarowe samochody terenowe.

Auto może być wyposażone w klimatyzację, wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie sterowane szyby, zdalnie sterowany centralny zamek, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, dwie poduszki powietrzne, reflektory halogenowe oraz relingi.

Suzuki Jimny jest nie tylko niedrogi w utrzymaniu, ale i cena jego zakupu jest niewygórowana, jak na samochód terenowy o takim standardzie. Cena egzemplarza zakupionego w Polsce wynosi około 55 000 złotych, co daje bardzo dobry bilans jakości do poniesionych kosztów.