Porsche Panamera

Porsche Panamera – pierwsza i jak dotąd jedyna limuzyna z pogranicza segmentów F i G jaką do produkcji wprowadziły zakłady Porsche. Jest to głęboko zmodernizowana wersja rozwojowa Porsche 989. Weszła do produkcji w roku 2009, więc jest jedną z najświeższych nowości na rynku. Jest samochodem w układzie pięciodrzwiowego hatchbacka z silnikiem z przodu i napędem na tylną oś lub też wszystkie cztery koła. Przełożenie napędu stanowią dwie skrzynie biegów. Manualna o sześciu przełożeniach i automatyczna. Wbrew powszechnej opinii skrzynia automatyczna zapewnia porównywalną dynamikę jazdy co i manualna, a pozwala kierowcy na lepsze skupienie się na warunkach panujących na drodze.

Panamera może być wyposażona w silniki stosowane w terenowym Cayenne: 4.8 V8 w dwóch wersjach o mocy 400 KM i 500 KM (z doładowaniem). W najbliższym czasie planowane jest wprowadzenie do sprzedaży modelu z silnikiem 3.6 w układzie V6, oraz wersja o napędzie hybrydowym. Standardowo montowane silniki rozpędzają ten samochód od zera do stu kilometrów na godzinę w 5,6 sekundy, co jest wynikiem imponującym w tym segmencie samochodów, a w wersji Turbo czas ten ulega skróceniu do 4,2 sekundy co stanowi rekord w klasie limuzyn.

Uwagę przyciąga bardzo sportowa,jak na limuzynę, linia nadwozia co jest znakiem charakterystycznym dla samochodów Porsche i pozostałością po prototypie, czyli modelu 989. Wnętrze pojazdu jest wyłożone jasną skórą, a wszystkie wskaźniki i przełączniki są rozmieszczone w bardzo wygodny i intuicyjny sposób. Fotele są luksusowe i bardzo wygodne, a dodatkowe wyposażenie jakie może wejść w skład tylnej kanapy sprawia, że Panamera jest pełnoprawną, luksusową limuzyną o sportowym pochodzeniu.